Hovado | 10.4.2025 10:12 co si predstavujes pod takym pojmom "plynulost cestnej premavky", pri slovenskych soferoch, ktori si myslia, ze pred kruhacom sa musi vzdy zastavit, ze pripajaci pruh je len chyba stavarov, ale do krizovatky sa vzdy vchadza kolmo, ze jazdi sa vzdy co najvac vlavo, ze ak telefonujes nepouzijes odposluch, ale s telefonom v ruke je povinnost znizit rychlost na max 30km/h kdekolvek, ze pri odbacani vpravo si treba nadbehnut aj s fiatom 500 akoby to bol tahac s dvoma navesmi, zipsovanie skoda pisat...
Presne to isté ma napadlo ako Hovado.
problém je v tom, že cyklisti idú pomalšie ako autá a tým narúšajú plynulosť dopavy. Najmä ak idú viacerí vedľa seba a je ich ťažšie obísť.
Tým nehovorím, že by mali cyklistov z ciest vyhnať, ale treba im vytvoriť lepšie podmienky zriaďovaním cyklistických ciest.
1 cyklista zabera cca 1m z cesty, auto musi dodrzat 1.5 metra pri obiehani, samotna sirka auta nech je 2 metre. Jeden jazdny pruh by musi byt minimalne siroky 4.5 metra, aby auto neslo do protismeru.
Cesty tretej triedy su siroke max 7 metrov, cize 3.5 metra na jeden pruh. Z toho vychadza, ze auto musi ist tak ci tak do protismeru, ak chce obehnut cyklistu, bez ohladu na to ci idu za sebou alebo vo dvojici vedla seba.
Najlepší sú žiletkári, ktorí trenujú a idú rychlejšie ako ostatní cyklisti, a preto neprejdú na cyklistický chodník, lebo by ich ostatní cyklisti zdržovali. Radšej idú po ceste.
A to nehovorím o tom, že mnohým cyklistom semafóry nič nehovoria a kľudne idú aj na čevenú. A keď šofér zastaví pred priechodom, aby dal prednosť chodcom, nájdu sa takí cyklisti, ktorí nezastavia a prepletajú sa pomedzi chodcov.
Aj ja rád jazdím na bicykli, ale snažím sa nezavadzať autám.
Plynulost premavky nie je o rychlosti, ale o tom, ze sa ide plynule. Skor je to o priepustnosti.
O rychlosti rozpravaju len sebci, co chcu celu cestu len pre seba a ostatni nech uhnu. Rychlejsie sa da ist len na ukor inych proste.
ja by som sa opýtal. Plánujú títo ľudia takto cestovať (cháp na bicykli) po krajine trvalo, alebo to majú len ako občasné hobby po práci?
To je dosť veľký rozdiel. Tí v aute sa presúvajú na miesto určenia zatiaľ čo tí na bickošoch športujú.
T-Bone | 10.4.2025 12:10 ja som sa v mladosti nasportoval po celej europe, hned ako sa otvorili hranice a stretol som spustu motorizovanych sportovcov, ktori sa prehanali na autach a motorkach len tak z dlhej chvile, mozno ani nie po robote :-), ale nikde okrem Polska a Slovenska som nestretol takych, co by cyklistov ohrozovali, to je ale na dlhu debatu, bezne som rocne spravil aj 5000km v sedle
Tusko, konecne to tu zasnelo v diskusii, na Slovesnku som zapchu sposobenu cyklistami teda nevidela...v takom Holandsku uz ano ...je to asi o tom pomere, kolko ludi bike vyuziva na bezne presuny u nas, ako kolko v Holandsku . u nas je to par percent, v Holandsku vacsinova populacia..
Ja som v Holandsku tiež žil a naozajstnú cyklistickú zápchu som možno videl len pri nejakej špeciálnej akcii. Mohlo sa síce niekedy stať, že sa nakopilo veľa cyklistov, najmä v špičke, ale stále to bežalo viac menej plynulo, najmä ak si človek predstaví, že by tí istí ľudia išli autami... Ale tak asi záleží od konkrétneho miesta. :)
Ale k teme - mne by bolo blbe ist ako ten zlty bicyglista, viem ze blokujem vsetky auta za mnou, a preco, aby som mohol kecat s kockou vedla? Ved zastanme v lesiku, pokecame, rozlozime deku...
Najlepsie riesenie: 4 metrove pruhy plus 1m krajnica vsade kde to ide, ako v US. A stetka Samo vycerpa eurofondy rychlejsie jak cigan pridavky.
a teraz porovnanie vplyvu na plynulosť cestnej premavky
Hovado | 10.4.2025 10:12 co si predstavujes pod takym pojmom "plynulost cestnej premavky", pri slovenskych soferoch, ktori si myslia, ze pred kruhacom sa musi vzdy zastavit, ze pripajaci pruh je len chyba stavarov, ale do krizovatky sa vzdy vchadza kolmo, ze jazdi sa vzdy co najvac vlavo, ze ak telefonujes nepouzijes odposluch, ale s telefonom v ruke je povinnost znizit rychlost na max 30km/h kdekolvek, ze pri odbacani vpravo si treba nadbehnut aj s fiatom 500 akoby to bol tahac s dvoma navesmi, zipsovanie skoda pisat...
Presne to isté ma napadlo ako Hovado.
problém je v tom, že cyklisti idú pomalšie ako autá a tým narúšajú plynulosť dopavy. Najmä ak idú viacerí vedľa seba a je ich ťažšie obísť.
Tým nehovorím, že by mali cyklistov z ciest vyhnať, ale treba im vytvoriť lepšie podmienky zriaďovaním cyklistických ciest.
brav tvoje argumenty su nespravne použite ale bohužial pravdive
1 cyklista zabera cca 1m z cesty, auto musi dodrzat 1.5 metra pri obiehani, samotna sirka auta nech je 2 metre. Jeden jazdny pruh by musi byt minimalne siroky 4.5 metra, aby auto neslo do protismeru.
Cesty tretej triedy su siroke max 7 metrov, cize 3.5 metra na jeden pruh. Z toho vychadza, ze auto musi ist tak ci tak do protismeru, ak chce obehnut cyklistu, bez ohladu na to ci idu za sebou alebo vo dvojici vedla seba.
Najlepší sú žiletkári, ktorí trenujú a idú rychlejšie ako ostatní cyklisti, a preto neprejdú na cyklistický chodník, lebo by ich ostatní cyklisti zdržovali. Radšej idú po ceste.
A to nehovorím o tom, že mnohým cyklistom semafóry nič nehovoria a kľudne idú aj na čevenú. A keď šofér zastaví pred priechodom, aby dal prednosť chodcom, nájdu sa takí cyklisti, ktorí nezastavia a prepletajú sa pomedzi chodcov.
Aj ja rád jazdím na bicykli, ale snažím sa nezavadzať autám.
Plynulost premavky nie je o rychlosti, ale o tom, ze sa ide plynule. Skor je to o priepustnosti.
O rychlosti rozpravaju len sebci, co chcu celu cestu len pre seba a ostatni nech uhnu. Rychlejsie sa da ist len na ukor inych proste.
ja by som sa opýtal. Plánujú títo ľudia takto cestovať (cháp na bicykli) po krajine trvalo, alebo to majú len ako občasné hobby po práci?
To je dosť veľký rozdiel. Tí v aute sa presúvajú na miesto určenia zatiaľ čo tí na bickošoch športujú.
S tou plynulosťou dopravy je to veľmi veselý argument. Ešte som teda nevidel dopravnú zápchu spôsobenú cyklistami.
Tučko | 10.4.2025 12:35 100bodov
T-Bone | 10.4.2025 12:10 ja som sa v mladosti nasportoval po celej europe, hned ako sa otvorili hranice a stretol som spustu motorizovanych sportovcov, ktori sa prehanali na autach a motorkach len tak z dlhej chvile, mozno ani nie po robote :-), ale nikde okrem Polska a Slovenska som nestretol takych, co by cyklistov ohrozovali, to je ale na dlhu debatu, bezne som rocne spravil aj 5000km v sedle
Tusko, konecne to tu zasnelo v diskusii, na Slovesnku som zapchu sposobenu cyklistami teda nevidela...v takom Holandsku uz ano ...je to asi o tom pomere, kolko ludi bike vyuziva na bezne presuny u nas, ako kolko v Holandsku . u nas je to par percent, v Holandsku vacsinova populacia..
Ja som v Holandsku tiež žil a naozajstnú cyklistickú zápchu som možno videl len pri nejakej špeciálnej akcii. Mohlo sa síce niekedy stať, že sa nakopilo veľa cyklistov, najmä v špičke, ale stále to bežalo viac menej plynulo, najmä ak si človek predstaví, že by tí istí ľudia išli autami... Ale tak asi záleží od konkrétneho miesta. :)
S takym dymenim by mal zajst do servisu...
Ale k teme - mne by bolo blbe ist ako ten zlty bicyglista, viem ze blokujem vsetky auta za mnou, a preco, aby som mohol kecat s kockou vedla? Ved zastanme v lesiku, pokecame, rozlozime deku...
Najlepsie riesenie: 4 metrove pruhy plus 1m krajnica vsade kde to ide, ako v US. A stetka Samo vycerpa eurofondy rychlejsie jak cigan pridavky.
ja som zial v tom Holandsku bola len ako turist ... a ta zapcha bola pri podzrmnych parkoviskach ..to asi ani u nich nie je uplne bezne
tento prispevok ma rovnaku pointu ako tie od joja - ziadnu
"Ešte som teda nevidel dopravnú zápchu spôsobenú cyklistami."
A kolónu dvadsiatich áut idúcich rýchlosťou 30 km/h po okreske za degešom s nápisom Tinkoff na zadku - si už videl?
Tvoja skúsenosť ma mrzí, Jojo. Čo si tam vlastne robil? A prečo ti napísali názov nejakej ruskej banky na zadok?
Tučko | 11.4.2025 11:13 - asi sa mu na zadok prilepil reklamny letak, ked si bol vyzdvyhnut odmenu za verne sluzby kremlu,
je to odporny zlozvik lepit zuvacky vo verejnych budovach a doprave na sedadla