chromozom

XX | XX

chromozom
Príspevok 132221 Zdroj: Marian Kamensky
 
| 10.8.2021 12:25

Ako vidím, eko-teroristické emočné vydieranie naberá na obrátkach. Držme si klobúky ... o chvíľu bude horúco. Ale nie kvôli globálnemu oteplovaniu. Kvôli ziskuchtivosti majiteľov firiem na "zelené" technológie. "Zelené" = poriadne predražené.
Odporúčam: gretainc.com


Lodovik
Lodovik | 10.8.2021 12:35

Ked budes kazdeho nazyvat teroristom nikto ta nebude brat vazne ;)


Len tak
Len tak | 10.8.2021 13:17

Presne, anonym. Ale nezastavil by som sa pri zelených technológiach. Ziskuchtivosť nie je viazaná na zelené technológie. Aj farmaceutické firmy sú škaredo ziskuchtivé, ako vieme z protestov. Len by vakcinovali a hrabali peniaze. Automobilové firmy to isté. Zdierajú nás drahými šrotmi, pomaly aby si každých päť rokov kupoval nové.

Aby sme sa naviazali len na nadnárodné monopoly, pozrime aj lokálne firmy. Taký Dedoles. Hodí si dementnú reklamu so škrečkami a hrabe prachy. Odkiaľ? Od nás!

Som proti tomu, nechať sa terorizovať ziskuchtivými firmami. Mali by na nich vymyslieť nejaké páky. Zdaniť ziskuchtivosť. Zdaniť všetkých, čo sú schopnejší ako ty a ja! Kua ! A prispievať na nás neziskuchtivých. Najaké fondy alebo dávky alebo odvody.

Čo ty na to? Ideme do toho ? Protestujeme ?


leader
leader | 10.8.2021 14:11

nehovorim ze by sme nemali hasit ale podla mna uz je neskoro... navyse vzdy sa najde aspon jeden kto si povie ze nie je ovca a hasit odmietne, pripadne zacne hasit benzinom...


XX
XX | 10.8.2021 14:29

leader, ak chceme, aby ludia hasili, potrebuju vidiet urcitu nadej ..ked ju neuvidia, hasit nebudu, mozno siahnu skor po tom benzine ..


Alt
Alt | 10.8.2021 15:27

Svrbia ma prsty, ale musim napisat, ze suhlasim s Nepochopom. Tiez si myslim, ze nikto nic nehasi ...


Lodovik
Lodovik | 10.8.2021 15:30

To je fakt, motyka vystrelila :D


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.8.2021 15:30

Práve som o tom písal kámošovi, ja si myslím, že je to už nezvratné a čokoľvek by sme spravili to len spomalí, ale nezvráti. Tým nevravím, že sa nebudem alebo nemáme správať ekologicky, ale spustili sa prírodné procesy, nad ktorými už nemáme moc. Napr. topenie permafrostu na Sibíri uvoľňuje násobne viac metánu, oproti ľudskej činnosti, metán je skleníkový plyn, ktorý zahrieva planétu. Topia sa ľadovce na póloch, tie zo severu tlačia na Golfský prúd, ktorý má pozitívny vplyv na klímu v Európe, etc. etc. Proste je to v péčku vážení, naše vajatanie nám zabezpečilo hromadnú vstupenku do pekla. Sorry, že som sa opustil...


Hovado
Hovado | 10.8.2021 15:35

Myslim že zakonodarcovia v EU už hasia, len to obyvatelia EU neocenia a zvysok sveta to ma v p... na lehatku. Aj tak sme technicky na konci doby ladovej, planeta sa otepluje v ramci svojho cyklusu. My sa možeme len prizerať


Len tak
Len tak | 10.8.2021 15:41

V rámci cyklu, nie cyklusu :-)

Nič sa nebojte, oteplí sa, skolabuje golfský prúd, Európa sa zaľadní a pekne začneme odznovu ďalšie kolečko.

Nie som klimatológ, ale počul som peknú úvahu:

Doba ľadová je, ak je veľa ľadu... ľadovce a tak.
Ako vznikajú ľadovce? Zo zamrznutej vody.
Odkiaľ sa vezme voda ? Naprší.
Kedy prší a hneď mrzne ? Keď je vysoká oblačnosť.
Ako sa vzniká vysoká oblačnosť ? Keď sa odparí veľké množstvo vody.
Kedy sa odparuje veľa vody? Keď je veľmi teplo.

Sorry sa opis vlastnými slovami, dúfam, že myšlienku som vystihol.


Možno má naša planéta nejaký autovyrovnávací mechanizmus.


leader
leader | 10.8.2021 15:49

@XX skor si myslim ze musia vidiet ludi umierat na ulici...

@vsetkovklude pochybujem aj o tom spomaleni. podnebie sa nesprava linearne, inymi nesprava sa tak, ze cim viac znecistujes tym horsia reakcia... skor to je tak ze mozes do istej miery znecistovat bez toho aby sa nieco zmenilo az kym nenarazis na nejaku hranicu kedy sa veci zacnu menit a uz ich nic nezastavi aj keby si znizil znecistovanie na nulu... proste nelinearny system.... palicu mozes ohybat ohybat az kym nepraskne, potom uz nepomoze ze si prestal ohybat...


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.8.2021 15:58

Len tak, z toho budú silnejšie hurikány a tornáda aj v nových oblastiach. Južná pologuľa sa neznesiteľne oteplí a my necháme vykapať klimatických utečencov pred bránami EU? Takto sa dá pokračovať ešte dlho. Zem aj ak má autovyrovnávací mechanizmus, tak pochybujem, že ráta s ľudmi...

leader: s princípom palice sa dá súhlasiť


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.8.2021 17:27

@nepochop, to čo si písal v inom vlákne +- dodržiavam aj ja, akurát nemám elektrické auto, kompenzoval som to tak, že som sa presťahoval do vedľajšej ulice od práce, všetko mám poruke, tankujem nanajvýš za 20€/mesačne


pherkard
pherkard | 10.8.2021 17:33

Nesuhlasim z teoriami, ze za vsetko mozu ludia. Vid mala doba ladova - par 100 rokov dozadu, velka doba ladova - 11000 dozadu (vtedy o nas nebolo ani chyru ani slychu) vid: https://sk.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%A1_%C4%BEadov%C3%A1_doba.
Aj na zemi plati zakon zachovania energie - co do zeme slnko ulozilo v podobe fosilnych paliv - my terazky spotrebuvame, cize uz to tu je, lebo to tu uz bolo.
Ked teraz zlozito premenime slnecnu energiu na elektricku - nasledne dame do baterii a potom sa prevazame na el. kolobezkach - nic sa nemeni na energetickej bilancii zeme (slnecne ziarenie - tepelna -> elektricka, mechanicka, tepelna.)


vsetkovklude
vsetkovklude | 10.8.2021 17:55

pherkard, zaujímavý názor, ale vedecky ho nepriestrelne podložený nemáš. Hlavne ak vedci, ktorí sa tomu profesne venujú vravia niečo úplne iné. Čína pár rokov dozadu otvárala 2 uhoľné elektrárne DENNE, kedže čierneho uhlia majú málo spaľujú v nich predovšetkým málo energeticky výdatné hnedé. A to je len jeden z tisícov príkladov, ako sme zemskému cyklu pomohli ako v urýchlení, tak na intenzite...


leader
leader | 10.8.2021 18:13

@pherkard
1. ano, podnebie by sa menilo aj bez ludi a asi sa neda presvedcivo dokazat ze za tuto zmenu mozu ludia

2. zakon zachovania - tak tento argument je invalid. Mozem doma v byte jeden den nekurit a druhy kurit na 100%. Moj sused kuri oba dni na 50%. Obaja sme spotrebovali rovnake mnozstvo energie ale ja som jeden den mrzol a druhy den som sa varil... Zakon zachovania plati ale s podnebim vhodnym pre zivot to nema nic spolocne

3. problem je ze pri vyrobe tej kolobezky sa spotrebuje energia, ktora by bola inak uzamknuta v nejakej rope a znecisti ovzdusie, co moze napr ovplyvnit kolko energie prijima/odraza Zem zo Slnka


pherkard
pherkard | 10.8.2021 18:50

Viete toto naozaj nie je na diskusiu tu na gulasi, alebo potom sa tejto diskusii venovat par tyzdnov az mesiacov. S kamaratmi co chodime na "pivo" o tom dikutujeme uz roky, zakony, rozne nazory, dokonca si doma pred "pivom" nieco nastudujeme atd.
Je to zaujimava, a hlavne obsiahla tema, ze je nemozne ju vycerpat - tak ako energiu vesmiru.


| 10.8.2021 18:58

Super, páni. Nechali ste sa naočkovať pocitom viny z vlastnej existencie.
Možno za zmienku stojí fakt, že prvý kolaps kvôli vplyvu ludí bol stanovený na rok 1972. Ten sme, myslím, prežili. Potom bol stanovený znova a znova. A tak sa tu sami udržiavame v pocite viny za vlastnú existenciu. Len tak ďalej.


trombon
trombon | 10.8.2021 19:03

neda mi nevyjadrit sa: dnes, prvykrat mojej existencie na gulasi suhlasim s kazdym diskusnym prispevkom postnutym pred mojim prispevkom a Len tak ma aj pobavil ironiou. Na jednej strane oslavujem a na druhej mam velku obavu... ale ako sa hovori, clovek si zvykne aj na sibenicu. Nadej mam v tom, ze najmocnejsi a najbohatsi tohoto sveta si uvedomia, ze s najvacsou pravdepodobnostou to budu prave oni, co stratia najviac a zatiahnu rucnu brzdu, dufajuc, ze este nie je neskoro. Ale pre istotu by som zacal od sameho seba...


trombon
trombon | 10.8.2021 19:06

kurva, zase som sa kopol... koment predomnou je provokaterska picovina


Lodovik
Lodovik | 10.8.2021 19:10

@pherkard To su divne argumenty - ved nikto nehovori, ze teraz Zem vybuchne alebo co, iba to, ze ked sa budu podmineky menit prilis rychlo tak tym (tazko predvidatelnym) nasledkom sa moze nam aj inemu zivotu tazko prisposobovat. Ci bude pocasie principialne horsie, teda napriklad viac extremne, je moznost, neviem odhadnut, ale zle by to mohlo byt aj bez toho.

Otazka je preco robit pokus typu "schvalne co sa stane ked ten uhlik, co sa v zemi hromadil 100 milionov rokov, vypustime do atmosfery za par storoci". A je o to vacsia blbost to skusat ked vies, ze potom, co tie fosilie spalis, sa aj tak musis zaobist bez nich.


trombon
trombon | 10.8.2021 19:12

a na ten uplne prvy koment som zabudol, pretoze ironia Len taka ho zmietla ako privalova vlna v interstellar... samozrejme, ze anonym je chuj ako rampa vstupu do KLDR


pherkard
pherkard | 10.8.2021 19:14

trombon - preco picovina - ved pocit viny, ci uz opravnenej, alebo domnelej pohana ludstvo vpred tak isto ako chut po dobrotach, objavovani noveho, sex atd.
Napr. vina za holocaust - ake ma dosledky doteraz. Takze vinu ako motivacny faktor by som nezatracoval.
nepochop - ano ako ludstvo robime mnoho zlych veci, o tm niet pochyb, ALE - su sumeritelne s vecami VIS MAJOR. Co ked slniecku hrabne, jedna dobre mierena protuberancia a cela nasa ludska cinnost je...
Alebo meteorit
Alebo vymana magnetickych polov zeme
atd atp.


pherkard
pherkard | 10.8.2021 19:22

Lodovik - meteo merania su tu no nech nezeriem 200 rokov.
A na zaklade nich sa hovori o oteplovani zemegule.
Pozri si wiki - co som daval - ludia v 14 storoci,keby mali takych klimatologov a meteorologov s datami ako teraz, tak co - tiez by hovorili o konci sveta a globalnom oteplovani?
Doby ladoe sa tu striedali, moreny v Tatrach, mamuty vymreli - co, to tiez spalovali v traktoroch naftu?


trombon
trombon | 10.8.2021 19:43

pretoze rychlost zmeny klimy, je tak vysoka, ze nie je inej odpovede ako ludsky faktor, za poslednych 30 rokov sme vypustili viac CO2 ako celkovo do roku 1972... mozno som ten koment zle pochopil ale k holokaustu by som ho neprirovnaval. holokaust je jednoznacna a navyvratitelna vina politickej ideologie. klimaticka zmena je jednoznacna a nevyvratitelna vina bezohladneho vyuzivania prirodnych zdrojov na zvysenie zivotnej urovne vyspelych krajin...
o tom ako prebiehala zmena klimatickych podmienok sa asi nedozvies z 200 rokov starej meteorologie ale zo skumania usadenin napr. vo vrstvach ladu v antarktide, cim sa zaobera paleoklimatologia.

ano, klima sa menila pocas cele hystorie nasej planety, to je svata pravda... otazne je, do akej miery je aktualna zmena klimy znesitelna pre ludstvo a jeho schopnost sa prisposobit. Mam na mysli zdroje potravy, zivotny priestor, migrovanie, vojny...


trombon
trombon | 10.8.2021 20:04

a pocit viny za klimaticku zmenu... podla toho ako ta klimaticka zmena napriek varovaniam klimatologov napreduje, tak ten pocit viny akoby vobec neexistoval...


Len tak
Len tak | 10.8.2021 20:16

Pocit viny, pocit viny...

Pozrime sa na to z lepšej stránky.

Vieme, že musíme kolonizovať nejaké tie planéty pri blízkych hviezdach a potom postupne celú Mliečnu dráhu, ak chceme vo vesmírnom rebríčku civilizácií postúpiť o pár priečok vyššie.

Vieme, že to nebude ľahké. Podmienky na iných planétach sú kruté, nehostinné, treba sa na to poriadne pripraviť. Pretože stará pravda vraví, že ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.

Pre čítajúcich: V knihe Duna sa sardaukari, elitní vojaci jeho Galaktickej Výsosti, pripravovali a cvičili kde? No na atómovou vojnou zničenej planéte, kde prežili len ozaj tí najschopnejší.

Takže... keď si teraz takto pekne ničíme planétu, len si vlastne pripravujeme trenažér pre náročnú úlohu osídľovania nehostinných planét!

Look at the life from the better, lighter side !


Len tak
Len tak | 10.8.2021 20:25

... a aby som nezabudol... aj tak je nás tu už priveľa pablbov. Tajne dúfam, že nakoniec zvíťazí inteligencia. Aj keď... keď sa tak rozhliadam okolo seba... pablbosť, religiozita, stupidita, náchylnosť k dezinformáciam a hoaxom sa tu tak rozmohla, že ani taký malý krok späť a následný tvrdý reset nevyzerá ako zlý nápad.


trombon
trombon | 10.8.2021 20:31

ale je tu jeden priklad obrovskej a uzitocnej spoluprace v oblasti zacharany zivotnych podmienok na celej planete. pamatate na rozsirovanie ozonovej diery? vcasnym prijatim a ratifikovaniom medzinarodnych dohod o znizeni produkcie latok, ktore nicili ozonovu vrstvu sa podla aktulanych merani ozonova vrstva regeneruje...

Len tak: ak nahodou budem sediet v rakete, co nas ma dopravit na Arrakis, chcem byt pri okne a som odhodlany za to miesto bojovat na zivot a na smrt do poslednej kvapky dajme tomu krvy


trombon
trombon | 10.8.2021 20:44

krvi, sak nie som sprosty


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader