XX

chromozom

XX | XX

Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
chromozom
Co si predstavujete pod pojmom duchovne vyzitie? Zdroj: Fb
 
Hovado
Hovado | 31.3.2021 14:13

opýtaj sa Svedkov liehovovych


vsetkovklude
vsetkovklude | 31.3.2021 15:01

Tu som, krčma je náš chrám :)


nepochop
nepochop | 31.3.2021 17:44

Zial veriaci su nadludia!


dzooky
dzooky | 31.3.2021 19:10

nech sa paci na duchovne vyzitie k psychologovi


XX
XX | 31.3.2021 20:02

dzooky, to posielas nasho expremiera?


vlt
vlt | 31.3.2021 21:14

Ponadavajme si lebo ide o "konkurencnu" bublinu. Kto nieje s nami tak je urcite proti nam - vsak?

Necitite sa unavene a trapne z toho nekonecneho hejtovania?


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 08:15

vlt, ani nie, pokiaľ máme v ústave, že SR je sekulárny štát, pokiaľ sa klérus mieni miešať do bežných životných okolností aj neveriacich a pokiaľ pre nich neplatia pravidlá, ako pre bežných občanov tejto krajiny, tak nikdy nebudeme mlčať, nemôžme, pretože tým by sme im vytvorili priestor, aby si krajinu pretvorili podľa svojho obrazu!

Ja som ochotný vo všetkom ohľadom registrovania Svedkov Liehovových, podporiť Gaba Žifčáka, len aby RKC dostala ročne menej prachov z našich daní. To len bude cirkus, keď zverejnia výsledky sčítania obyvateľstva, skromne odhadujem 100k členov a môže začať zbierať podpisy na registráciu cirkvi!


vlt
vlt | 1.4.2021 08:48

Mne osobne sa do nicoho cirkev nemiesa. Ze par prdolov vo vedeni RKC si robi politiku je fakt ale vlastne je to tak vsade. To ze "otvorili" kostoly je tiez viac politicka tema pre RKC a PS kedze realne k ziadnej zmene nedoslo lebo kostoly otvorene tusim boli - len teraz tam mozu aj spovedat.

Tym ze budeme nadavat jeden na druheho sa nicomu nepomoze len viac rozdelujeme tabory na nasich a ich co je kontraproduktivne pre nas vsetkych. Naopak tesme sa ze sa zacinaju pomaly otvarat dalsie veci :-)


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 09:03

Aha, teba sa to netýka, tak do toho nebudeš špárať, dokedy, kým nenaberú takú moc, že sa Ťa to týkať bude? Som proti tomu, aby sme sa my ateisti posmievali kresťanom (aj keď niekedy mi ujde), ale keďže si myslím, že kresťanstvo je prežitok, tak som za to, aby sa potláčal vplyv kléru v spoločnosti. Nie je pravdou, že je to tak ako u nás všade, v Rakúsku majú odluku cirkvi od štátu a tamojší klérus vie, kde je jeho miesto...


gimli
gimli | 1.4.2021 09:04

Ja si skusim tipnut v com je rozdiel. Budu mat veriaci v kostole po cely cas na sebe rusko? Budete mat aj vy v krcme na sebe cely cas rusko? Ak by malo zmysel otvorit krcmy len preto, aby tam ludia prisli v tichosti posedeli kazdy 2 metre od seba a potom isli domov, tak by nebol dovod ich neotvorit rovnako ako kostoly. Toto nie je o tom, ze veriaci maju privilegia ale o tom, ze do kostola sa mozu ist ludia v tichosti individualne pomodlit. Krcmy by za takymto ucelom nemalo zmysel otvarat.


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 09:09

gimli, 3 mesiace sedím doma a pracujem v nevyhovujúcich podmienkach len preto, aby sa chránili najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva - dôchodcovia, presne tí dôchodcovia, ktorých budú teraz plné kostoly. Však rovno treba povedať, že cirkev má výpadok na nezdanených a nikým nevedených príjmoch do zvončeka a nemusíme to tu kamuflovať duchovnou službou...


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 09:10


vlt
vlt | 1.4.2021 09:30

@vsetkovklude: Vies mi konkretne povedat par prikladov ze cirkev nabera na moci? Lebo ja mam skor opacny dojem - upadok na vsetkych frontoch. O tom ako posledne roky rastol protitabor ani nehovorim.
Mna skor trapi ze nevidim zdravy sedliacky rozum vo vedeni ziadnej zo stan.


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 09:37

Napríklad, keď sa ešte nevymenovaný premiér musí stretnúť s predsedom KBS, aby mu urobil prvé ústupky, toto je už aj na mňa moc:
https://spravy....eb-v-kostoloch/

A pozor, úpadok majú len v počtoch, ktoré navštevujú kostoly (najmä vo veľkých mestách), nie vo financiách, ktoré im štát každoročne posiela. Oni si svoje vyberú aj na ovečkách, z toho stavajú kostoly. Aj tuto neďaleko v jednej mestskej časti v posledných 3 rokoch vystavali fungel nový kostol aj s kúpou pozemku (lebo tam historicky nikdy nebol) z peňazí, ktoré vybrali od ľudí...od dôchodcov, ktorí sami majú často hlboko do vrecka, fuj hanba...


vlado
vlado | 1.4.2021 14:01

spoločnosť, v ktorej svietia od zlata kostoly a zároven má polorozpaduté školy, nemá budúcnosť


vlt
vlt | 1.4.2021 14:21

@vsetkovklude: Ustupok nemusel byt aby sa predislo tejto diskusii ale konspiraciu by som za tym nehladal.
Sposob financovania cirkvi sa nedavno zmenil a podla mojho nazoru nie k lepsiemu. Predtym preplacali len platy co bolo z mojho pohladu OK kedze za tie peniaze by nikto z nas ani nevstaval z postele a zaroven to bolo transparentne. Teraz je to uz ine a treba sa spytat Fica preco to tak je. Na druhu stranu stat mal financovanie cirkvi podmienit transparentnym nakladanim s majetkom cirkvi. Je smiesne ze stat vravi ze nevie kolko ma cirkev majetku ked ma o tom vsetky udaje.
To ze niekto vyzbiera peniaze na kostol nieje problem. Ani to ze nan prispeju dochodcovia - kazdy nech prispieva peniaze tam kde mu to dava zmysel. Minule sa tu susedia vyzbierali a postavili si ihrisko - nevidim na tom nic zle.
Mne sa zda ze ludia si tu myslia ze farari sa valaju v peniazoch ale ja mam dojem ze vela kostolov nema poriadne ani za co svietit a kurit. Ked ma to svojho casu zaujimalo tak som zistil ze farnosti si vedu vcelku podrobnu evidenciu a dohliada na to nejaka rada z ludi v obci.
Ja by som k tomu pristupil tak ze ludia nech si povedia kam nasmeruju cast zo svojich dani - tak ako pri 2%. Kto by to chcel vyuzit musel by transparentne preukazat ako to vycerpal. A malo by byt jedno ci je to cirkev, sportovy klub, politicka strana atd...

@vlado: Pekne povedane ale ja nemam dojem zeby skoly boli "polorozpadnute" a kostoly svietili od zlata.
Ale u vas tomu mozno tak je - skus dat odkaz na konkretny pripad nech ti dam za pravdu.
Vseobecne vela historickych budov by si zasluzilo byt v lepsom stave v akom dnes su.


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 14:32

vlt, nejdem sa s tebou o tom hádať, lebo každá tvoja veta v poslednom príspevku mi dvíha tlak a v duchu svojho nicku mmvpč. Môžem ťa však ubezpečiť, že s tým neprestanem, kým cirkev nebude na Slovensku na úrovni občianskeho združenia...


vlt
vlt | 1.4.2021 14:41

S poslednou vetou mozem kludne suhlasit.
Ja nesuhlasim len s touto nenavistnou zabomysou vojnou kde je motivaciou len znicit toho druheho - nakoniec na to doplati cela spolocnost.


nepochop
nepochop | 1.4.2021 18:25

"kým cirkev nebude na Slovensku na úrovni občianskeho združenia" :D tento bol dobry!! Ja sa vzdy smejem ked v Simpsonovcoch bola cast kde ten farar nemal peniaze a predali kostol, alebo tak. Tam je to dobre, cirkev neplati dane, ale to je vsetko! Nech ziju z prispevkov ludi, ktory tomu veria.


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 20:21

"Nech ziju z prispevkov ludi, ktory tomu veria."

nepochop, najprv to vysmeješ a následne to potvrdíš? Občianske združenia sú poväčšine príspevkové organizácie...


XX
XX | 1.4.2021 21:08

Podla mna to bol vysmech z tej absurdnej situacie, ze by u nas cirkev fungovala na styl OZ. Ale mohli by, nech im veriaci posielajj 2% z dani.


vsetkovklude
vsetkovklude | 1.4.2021 21:19

Chromozómka a čo si ty predstavuješ pod tým slovíčkom "absurdné"? ;)

Ja nemám v slovníku nemožné, neviem, nedá sa, stačí len veľmi chcieť a spraviť nevyhnutné kroky a všetko, čo Ťa napadne je realizovateľné. Niekedy potom zistíš, že to nie je úplne to, čo si chcela, ale to je už o inom :)


XX
XX | 1.4.2021 21:28

Tak pri tej zostave, co nam tu vladne mi to pride nepriechodne :) alebo to vidis inak? Samozrejme, nie je to nezrealizovatelne, urcite sa k tomu aj Slovensko prepracuje. Ale nebude to pocas tejto vlady.


vlt
vlt | 1.4.2021 22:01

Ono problem je len v tom ako sa vedie debata - aj tu. Ak poviete ze cirkvi nedat nic a ostatni nech si ziju zo statneho tak ako doteraz tak je to asi tazko priechodne.
Ak sa nastavi spravodlivy system tak by to bolo o niecom inom.
Pre mna ako pacifistu su vydavky na armadu v dnesnej podobe zbytocne. Tak isto ako na "reprezentantov" v sporte. Pre dochodcov mimo BA asi ma vacsi zmysel kostol ako narodne divadlo. O podporu politickych stran maju zaujem len politicke strany. Nech si kazdy vyberie kam pojde vacsia cast jeho dani a potom s tym bude suhlasit kazdy. Ked si zoberiete strukturu vydavkov SR tak je tam vela moznosti na vacsiu optimalizaciu ako len tych 52mil na cirkev.


vsetkovklude
vsetkovklude | 2.4.2021 08:43

XX: ja nehovorím o tejto vláde, verím, že ma pár vlád v živote ešte čaká, nie je nereálna konštelácia Hlas+SaS+PS a tam by to už šlo (tým nevravím, že si vládu na čele s Pellem želám)

vlt: pre mňa ako prezieravého pacifistu majú výdavky na obranu v dnešnej dobe veľký význam. Jasné za tých pár miliárd agresora na hraniciach nezastavíme, ale musíme byť kooperácie schopní v rámci NATO, pridlho sme sa klamali, že to nepotrebujeme.

S tou štruktúrou výdavkov je to tak, že 52mil.€ ušetríš na cirkvách a 104mil. sa rovno pýta naliať do školstva alebo zdravotníctva... Toto by som nespájal, zobrať cirkvám priame financovanie má jediný význam, umenšiť ich vplyv, thats all.


nepochop
nepochop | 2.4.2021 12:53

Asi som to zle napisal, myslel som to tak ako je to v Nemecku ci Amerike, cirkev nedostava nic od statu a financuju si ju len ti co veria. Tak by to malo byt aj tu.

Suhlasim aj s tym co pise @vlt malo by sa to zmenit. Vydavky ma armadu su zbytocne, sice sa priklanam ku @vsetkovklude ze nejaky standard by tam mal byt, lebo vojaci mozu pomaha pri pohromach a tak, ale zas nakupovat stihacky ci vrtulniky v tejto dobe je nezmysel.

Nech si sport platia ti co chcu, takisto hercov, divadla atd. Syn chodi na basketbal, ktory je v telocvicni skoly. My platime trenerom, ktory platia prenajom skole a deti hraju basket. Ziaden problem. Dovhodcovia je ina partia o tych sa treba starat, cely zivot pracovali pre system. Inac nevidim nieco do coho by mali ist financie. Takto sa usetri a budu peniaze pre skolstvo a zdravotnictvo ktore trpi tym, ze ma menej a menej ludi kvoli nizkej atraktivite.


vsetkovklude
vsetkovklude | 2.4.2021 16:19

nepochop, pritom v pohode bude v tejto republike stačiť, aby sa nekradlo a na všetko bude, daj tomu rok po covide s touto vládou a sám uvidíš, že táto krajina generuje dostatok príjmov na všetko :)


nepochop
nepochop | 2.4.2021 16:56

Ale vsak to hovorim stale. Vzdy som pouzival ten priklad s toho jedneho roka kde rozpocete bol 16 miliard, ale predpoklada sa, ze sa vyberie len 14 miliard, takze 2 mld si musime pozicat a takto je to kazdy rok, lebo neviem spravit rozpocet ktory je ziskovy. Keby si v hociakej firme povedal, ze kazdy rok bude 2 mld strata tak ta hned vyhodia, ale u nas to politici hovoria vkuse a my im za to platime.

Neviem ako to je v inych sektoroch, ale viem ako funguju projekty ako dialnice a hlavne viem ako je to v zdravotnictve. Tam je tolko firiem, ktore politici zazmluvnili a ktore stat okradavaju, no je to hrozne. Ano, keby sa toto vsetko odstranilo a politik by len bral ten jeho 5k plat a ziadnemu kamaratovi, by nedohadzoval ksefty, z ktorych nakoniec on sam profituje tak by to bolo tak, ze rozpocet je 12 mld a stat vyberie 15 mld!!

Neviem ci to bude s touto vladou. Pozri sa na to ake veci vypustaju do sveta, ze prazdna spajza, kriza kvoli korone atd. Napriek vsetkemu sa platili vyssie OCR, podpory firmam, jednotlivcom, vsetko to testovanie atd no to su miliardy a miliardy navyse, ktore sme ani nemali a ani neplanovali. Vyprodukovalo sa menej a Slovensko este zvysilo vydavky. No neviem si predstavit ako sa s tohto dostaneme! A pochybujem, ze Matovic ako minister financii nas s toho vytiahne.


vsetkovklude
vsetkovklude | 2.4.2021 18:24

Ale tie 2 argumenty sú čistá pravda. Zvýšené výdavky sú politika EU, ktorá poučená dlhovou krízou radšej podporí udržanie prac. miest ako vyplácanie dávok v nezamestnanosti a následné masívne investície do obnovy toho čo tu už bolo vybydované. Verím tomu, že Matovič bude škrtiť výdavky, ale ani na to nie je na MF sám...


nepochop
nepochop | 2.4.2021 19:17

Aj peniaze EU su nase peniaze. Ked dostavame EU fondy od koho su? Stale sa vsetko len tlaci. Vzdy sa smejem, ze na kazdej hodine ekonomie povedia, ze tlacenie penazi je cesta do pekla, ale napriek tomu sa robi len to, lebo oni proste nic ine robit nevedia! To su ti experti a odbornici, ktory dostavaju bonusy a odmeny a pritom jedine co vedia je tlacit peniaze, devalvovat menu a zadlzovat dalsie a dalsie generacie, lebo oni uz potom nebudu tak ich to trapit nebude.


 
Nie ste prihlásený, pre pridavanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader