Neverím veľmi tomu. Chatboty sprevádzajú návštevníka cez webstránku a odpovedajú na FAQ. Čo je len zlepšenie užívateľského prostredia a teda aj zvýšenie efektívnosti komunikácie cez web. Ale finančného poradcu či štátneho úradníka asi nedaju. Možno za niekoľko rokov.
Keď doň nahrajú zákony a vyhlášky nevidím dôvod prečo by nenahradil väčšinu úradníkov. Rovnako zamestnania kde pracovník nahadzuje dáta z jedného programu do iného. Je to zbytočné zdržanie keď to môže ísť priamo.
aaa, je to už 10 rokov čo som robila štátnej správe. Obávam sa že sa toho za vlády Smeru či Matoviča nezmenilo nič. Ono je zaujímavá predstava verejnosti ktorá si myslí že úradníci sú nejaká prebujnela privilegovaná trieda neschopných ľudí ktorá núti spoločnosť generovať papiere pri každej príležitosti. Čím viac papierov, tým viac úradníkov a teda pre tých neschopakov živobytie. No ako sa to vezme. Smeráci bežne posielali svojích ľudí aby monitorovali situáciu pre spriatelené podnikateľské subjekty. Skutočných ľudí na robotu tam však bolo málo (asi aj je). A robota veľmi inteligentne navrhnutá zákonmi zavalovala úradníka papiermi až z neho spravili nejakého štatistu ktorý nahadzoval do jednéj databázy a potom do druhej. Neslobodno bolo spraviť akýsi spojený systém databáz. Pretože tak jedna, tak i druhá databáza bola dielom za ktoré niekto skasiroval peniaze. Popri tom pán úradník prijímal žiadosti, podnety, vydával posúdenia a rozhodnutia. Istý aktivistaesa navazal do úradníkov prečo máme toľko smetisk, prečo s tým štát nič nerobí. No lebo je to pridelené okresnému úradu nie samosprávam. Na okresnom sedí 1-2 ľudia. Ktorí okrem smetisk majú na starosti to vyššie spomenuté. Na odstránenie jednej kôpky treba predpísané procesné konanie podľa zákona, ktoré zaberie čas a vyprodukuje hromadu papierov. Na vytvorenie jednej kôpky treba vlečku nákladného auta. Vidíme tu určitý nepomer práce vynaloženej na vytvorenie a na odstránenie. Potom ale prišlo Kaliňákove ESO, a okrem toho že sa vymaľovalo, a pribudli časenky, pribudla hlavne byrokracia. Robili sa sa záznamy o záznamoch, ktorých predmetom boli ďalšie záznamy. A nenápadná šikana v mene politicky angazovanych.
No ale k veci. Určité úradné výkony ako napr vydávanie dokladov, potvrdení by mohli byť aj mechanizovane. No posudzovanie a vydávanie rozhodnutí už nie. Pri stavebnom konaní si neviem mašinu predstaviť ani za 50 rokov.
Áno, no predstavme si, že úradník na stavebnom by bol oslobodený od byrokratických úkonov a úkonov ktoré nie sú priamo jeho náplňou. Robil by iba TO čo má byť predmetom jeho odboru, o koľko by sa zoštíhlila jeho agenda? 70, 80?
Predstavme si to pri doktoroch. Pacient príde na polikliniku, postaví sa do búdky kde mu AI zmeria tlak, teplotu, podľa videa posúdi obejtívny pocit
bolesti a pár otázkami na zdravotný stav dostane približný stav pacienta a pridelí ho na ambulanciu ktorú má navštíviť. Zároveň odfiltruje a vybaví, prípadne presmeruje ľudí ktorí chcú ukončenie očr, potvrdenie na vodičský, recept...
Doktor v ambulancii s príchodom pacienta dostane pred seba jeho dáta aj s anamnézou a prípadnými diagnózami podľa percent pravdepodobnosti. O koľko by to uľahčilo lekárom prácu?
Takýto princíp by sa dal uplatniť na úradoch aj inde. Možno by stratil prácu informátor ale mohol by sa preškoliť na podporného operátora tých búdok. No naproti tomu odborníci by robili IBA odbornú prácu.
Na toto máme techniku už teraz, stačí chcieť.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Tie prvé štyri veci nie sú tvoja práca a áno, o robotu ťa pripraví.
Zase tie prvé štyri veci môžu byť práca niekoho iného - maliari, záhradník, kuchár, upratovač...
Skor treba pichnut palickou do nejakeho inda.
ChatGPT toto zvladne az za par rokov...dufam.
Neverím veľmi tomu. Chatboty sprevádzajú návštevníka cez webstránku a odpovedajú na FAQ. Čo je len zlepšenie užívateľského prostredia a teda aj zvýšenie efektívnosti komunikácie cez web. Ale finančného poradcu či štátneho úradníka asi nedaju. Možno za niekoľko rokov.
Keď doň nahrajú zákony a vyhlášky nevidím dôvod prečo by nenahradil väčšinu úradníkov. Rovnako zamestnania kde pracovník nahadzuje dáta z jedného programu do iného. Je to zbytočné zdržanie keď to môže ísť priamo.
Smejete sa na vtipe (aj ja), ale mám obavu, že o pár desiatok rokov to naozaj spraví a ľudstvo zdegeneruje
aaa, je to už 10 rokov čo som robila štátnej správe. Obávam sa že sa toho za vlády Smeru či Matoviča nezmenilo nič. Ono je zaujímavá predstava verejnosti ktorá si myslí že úradníci sú nejaká prebujnela privilegovaná trieda neschopných ľudí ktorá núti spoločnosť generovať papiere pri každej príležitosti. Čím viac papierov, tým viac úradníkov a teda pre tých neschopakov živobytie. No ako sa to vezme. Smeráci bežne posielali svojích ľudí aby monitorovali situáciu pre spriatelené podnikateľské subjekty. Skutočných ľudí na robotu tam však bolo málo (asi aj je). A robota veľmi inteligentne navrhnutá zákonmi zavalovala úradníka papiermi až z neho spravili nejakého štatistu ktorý nahadzoval do jednéj databázy a potom do druhej. Neslobodno bolo spraviť akýsi spojený systém databáz. Pretože tak jedna, tak i druhá databáza bola dielom za ktoré niekto skasiroval peniaze. Popri tom pán úradník prijímal žiadosti, podnety, vydával posúdenia a rozhodnutia. Istý aktivistaesa navazal do úradníkov prečo máme toľko smetisk, prečo s tým štát nič nerobí. No lebo je to pridelené okresnému úradu nie samosprávam. Na okresnom sedí 1-2 ľudia. Ktorí okrem smetisk majú na starosti to vyššie spomenuté. Na odstránenie jednej kôpky treba predpísané procesné konanie podľa zákona, ktoré zaberie čas a vyprodukuje hromadu papierov. Na vytvorenie jednej kôpky treba vlečku nákladného auta. Vidíme tu určitý nepomer práce vynaloženej na vytvorenie a na odstránenie. Potom ale prišlo Kaliňákove ESO, a okrem toho že sa vymaľovalo, a pribudli časenky, pribudla hlavne byrokracia. Robili sa sa záznamy o záznamoch, ktorých predmetom boli ďalšie záznamy. A nenápadná šikana v mene politicky angazovanych.
No ale k veci. Určité úradné výkony ako napr vydávanie dokladov, potvrdení by mohli byť aj mechanizovane. No posudzovanie a vydávanie rozhodnutí už nie. Pri stavebnom konaní si neviem mašinu predstaviť ani za 50 rokov.
Áno, no predstavme si, že úradník na stavebnom by bol oslobodený od byrokratických úkonov a úkonov ktoré nie sú priamo jeho náplňou. Robil by iba TO čo má byť predmetom jeho odboru, o koľko by sa zoštíhlila jeho agenda? 70, 80?
Predstavme si to pri doktoroch. Pacient príde na polikliniku, postaví sa do búdky kde mu AI zmeria tlak, teplotu, podľa videa posúdi obejtívny pocit
bolesti a pár otázkami na zdravotný stav dostane približný stav pacienta a pridelí ho na ambulanciu ktorú má navštíviť. Zároveň odfiltruje a vybaví, prípadne presmeruje ľudí ktorí chcú ukončenie očr, potvrdenie na vodičský, recept...
Doktor v ambulancii s príchodom pacienta dostane pred seba jeho dáta aj s anamnézou a prípadnými diagnózami podľa percent pravdepodobnosti. O koľko by to uľahčilo lekárom prácu?
Takýto princíp by sa dal uplatniť na úradoch aj inde. Možno by stratil prácu informátor ale mohol by sa preškoliť na podporného operátora tých búdok. No naproti tomu odborníci by robili IBA odbornú prácu.
Na toto máme techniku už teraz, stačí chcieť.