ale to co pani kupuje ma zmysel a vyznam a pomaha pri tazkostiach. ale ockovanie proti chripke je ako by som povedal, uplne zbytocne, naozaj iba kvoli a len kvoli ziskom farmafiriem, bez nejakeho ineho osohu.
Mikchalus: Iste, vakcíny nikto neschvaľuje a ak áno, tak je buď podplatený alebo sprostý...
| 15.10.2020 08:52
Nathanael - fakt by som chcel aj ja veriť, že ludia sú dobrí, ide im o blaho celej spoločnosti, nehľadia na svoj zisk, neklamú, nepodvádzajú, nefalšujú ... asi by som bol spokojnejší. Ale nejak mi to nejde. Ako sa dá taký stav dosiahnuť ?
Najvacsie zisky su na homeopatikach. Potom kozmetika, vitaminove doplnky, potom "bezne" lieky a az potom ockovania. Uplne na konci su "experimentalne" lieky na zriedkave choroby.
Paradoxne "antivax" kupuju najviac prave tie najziskovejsie a bojuju proti vlastne najmenej ziskovym.
Priznavam, ze som to napisal dost zovseobecnene - liekov je kopec, kazdy ma inu predajnost, naklady, vyvoj, ale v priemere to vychadza nejak tak.
Homeopatika su uplne jasne. Ziadny vyvoj, ziadne testovanie, len to ich potencovanie, a potom cukor oroseny destilovanou vodou.
Tak preco "vyrabaju" ockovacie latky? Naklady na liecbu neockovanych chorob su radovo vyssie ako nasledna liecba tych chorob.
Su to v principe klasicke firmy, robia to pocom je na trhu dopyt tak, aby z toho mali zisk (nemali stratu).
Nepomenovany - a comu teda veris ty? Opacnemu extremu - ze kazdy kona len so zlym umyslom, vsetci su tvoji nepriatelia, lebo nikomu (okrem teba sameho) nejde o tvoje blaho? Ak si cely zivot obklopeny ludmi, ktori na teba kaslu a len ta zneuzivaju k naplneniu svojich sebeckych chutok, tak verim, ze mozes mat problem doverovat akemukolvek naznaku nezistneho jednania. Okrem toho, ze taky zivot musi byt fakt depresivny, v skutocnosti sa tak ani neda fungovat. Urcita miera dovery proste musi byt. A je to aj otazka nastavenia mysle. Ak sam konas tak, ze vzdy ked sa naskytne prilezitost, druheho podrazis pre svoj prospech, tak podla seba vidis vsetkych ostatnych. No ver tomu, ze su spolocnosti, mozno narody, kde nie je automaticky zakorenena takato paranoja. Samozrejme je na mieste aj opatrnost, lebo vsade sa najdu podvodnici, zakeraci, ale vo vseobecnosti v takychto spolocnostiach clovek nemusi zit v strachu zo vsetkych ludi naokolo.
| 15.10.2020 09:51
Perez ... ani nemam ako odpovedat na otazku. Sam si si odpovedal. Ludia su rozni a ich jednanie sa da velmi tazko predvidat.
Kedysi som naozaj veril, ze ludia su dobri a ide im o spolocne ciele. Zial realita je podla porekadla: "Kosela je blizsia ako kabat."
Druha vec, ktora mi otvorila oci, boli len dve vety medzi dvoma ludmi:
"Ako to vlastne je?"
"Ako to mam vediet ked kazdy hovori to co sa mu hodi?"
@Alt - prehľad v ziskovosti neviem, možno máš pravdu, ale ešte som nepočula "každý rok sa dávam očkovať proti chrípke a tak nebývam chorí". Skôr naopak. Známeho babka skoro umrela po očkovaní proti chríppke. V živote nebola tak chorá. A ostatné som počula, čítala podobné skúsenosti. Ani jeden pozitívny.
15.10.2020 08:52 - Pri takomto nastavení ale potom nemôžeš užívať žiadne lieky a asi by si ani nemal nakupovať potraviny. Možno ani vodu z vodovodu piť... Konkurencia a regulácia a kontrolné mechanizmy Ti asi nič nehovoria, že.
Moji rodicia sa davaju ockovat kazdy rok. Tvrdia ze su chori naozaj vyrazne menej. Sestra tiez (robi v zdravotnictve). Mozno to je "placebo", ale skor im verim.
Ockovat je myslim potrebne min 2 tyzdne pre "sezonou", pocas chipkovej vlny uz moze byt neskoro - pripadne aj nevhodne. Samozrejme priprava vakciny je dost skoro pred samotnym ockovanim, kedy sa vytipuje na ktore kmene sa spravi vakcina. Obcas sa netrafia a vtedy je ockovanie neucinne. Stalo sa to aj par rokov dozadu, da sa to normalne dohladat. Chripka dost mutuje, inak to zatial robit nevedia.
@david - dalsi idiot. Tvoja statisticka vzorka je smiesna. Ty budes asi jeden z tych, ktori sa po volbach cuduju, ze ako mohla strana XYZ ziskat tak vela percent, nepoznam nikoho, kto ich volil.
| 15.10.2020 12:08
mikchalus k 15.10.2020 2:24 - v slusnej a fungujucej demokratickej spolocnosti by ti za taketo vyjadrenie mali verejne na namesti zeravymi kliestami vytrhnut jazyk a strcit ti ho do riti.
david(a) -> Moji rodicia sa davaju ockovat kazdy rok uz niekolko rokov, nakolko su uz starsi dochodcovia. Za ten cas mal chripku len raz otec, aj to velmi miernu. Pred ockovanim mavali chripku skoro kazdy rok. To je moja realna skusenost.
nepochop: gro každého biznisu je napĺňanie túžob a potrieb zákazníka. ak tie potreby nenapĺňaš, tvoj biznis končí.
ak by lieky neliečili, ľudia by boli viac chorý. čím si viac chorý, tým kupuješ viac liekov. ale tie nepomáhajú, tak načo ich kupovať? lebo cenu zdravia poznáš, až keď sa vyliečiš.
| 15.10.2020 13:11
nepochop
@alt očkovanie ako také nie je až tak potrebné. Dôležité je budovať si imunitu, zdravé jedno, dostatok spánku, žiaden stres, ovocie/zelenina atď.
ockovanie je pre imunitny system to iste co cieleny tretnig pre sportovca.
Predsavte si ze kazdy rok bude v dedine skok cez kozu, beh s ukradnutou sliepkou a hod kapustnou hlavou na ciel. Kazdy dedincan si povinne zatrenuje aby podal standardny vykon a cela dedina je s vysledkami kazdorocne v suchu. To je bezne ockovanie.
Chripka je ako 10 boj v ktorom superite so susednou dedinou, v nahodnych 10 disciplinach a cielom je aby vasi dedincania dopadli celkovo lepsie ako ludia zo susednej dediny. Nuz netrenovat a spolahnut sa - ze nejako to daju - je jedna z moznosti. Cvicit standardne cviky je super a robit by to mal kazdy, ale je tu este jedna moznost. Poslat do susednej dediny zveda aby zistil, ako intenzivne a co tam ludia prevazne trenuju. S takychto informacii viete spravit plan cvicenia ktoreho cielom bude pokryt pripravu dedincanov tak aby ste celkovo dosiahli lepsi vysledok.
Cielena priprava nieje zarukou uspechu, ale statisticky zvysi sancu na uspech. A tak nejak v mojich ociach funguje aj vakcina proti chripke.
| 15.10.2020 13:19
vlado - pozor dostavas sa na tenky lad - prva cast o naplnani tuzby zakaznika je spravne - zakaznik chce kupit nieco co by mohlo pomoct proti chripke a lekaren mu nieco preda, ale proti chripke to ucinkuje na urovni placeba. Vid napr. oscillococcinum, alebo v nemecku napriklad globuli.
Druha cast, ze ak by lieky neboli ucinne nepredavali by sa - tu tak celkom nesuhlasim. Ak je ucinnost liekov na urovni placeba - a teda nemaju ziadny ucinok nad tuto uroven - kludne sa mozu v lekarnach predavat. Ok sice sa tu asi nebavime az tak uplne o liekoch, ide skor o vselijake vyzivove doplnky... ale cielom je poukazat na to, ze nie vsetko co ti predaju v lekarni je liek, nie vsetko lieci a nie vsetko je ucinne a cez to vsetko to mozes kupit a veselo sa to predava.
Inak je zaujimave ze ockovanie proti chripke vadi a oscillococcinum nie, celkom usmevne.
| 15.10.2020 15:04
Ja sa pridávam k tým, ktorím očkovanie pomáha. Očkovať proti chrípke sa dávam asi posledných 5 rokov. Pred tým som mal chrípku každý rok pravideľne bez zaváhania na minimálne 2 týždne, rekord som mal mesiac v posteli. Po očkovaní buď nič, alebo veľmi mierny priebeh na pár dní.
ten kto dostane chripku kazdy rok, s nim jednoznacne nie je nieco v poriadkuy, treba sa nad sebou zamysliet a zmenit zivotospravu.
| 15.10.2020 15:15
neboj, tu ti vysvetlia ze si zidojaser alebo ovca farmafiriem, a ze to ockovanie nema ziaden ucinok, proste si mal stastie a nenakazil si sa.
Ja sa tiez nechavam ockovat, na odporucanie alergologicky, ked som sa k nej prepracoval na odporucenie z plucneho. A sice moja nova mlada obvodacka utrusila nieco o tom, ze je podla nej zbytocne sa ockovat proti chripke, co ma osobne prekvapilo, ale v tomto pripade budem radsej postupovat podla odporucenia mojej alergologicky, ona mi to vysvetlila preco je to podla nej dolezite a ja sa drzim toho.
| 15.10.2020 15:16
michalus alebo ma napriklad male deti a tie ti domov prinesu take dobroty zo skolky ze sa ti ani nesnivalo
to je v poho, to mam aj ja, ale to, ze ho obyc chripak polozi dokonca kazdy rok znamena, ze jeho imunita nie je dobra, naopak velmi zla a to je len a len jeho chyba (pokial nema chronicku chorobu imunitneho systemu).
@bezmenný: isteže nie všetky lieky sú lieky a pomáhajú. bavím sa o štandardných, testovaných liekoch, nie o placebo, či doplnkoch.
| 15.10.2020 18:11
Mikchalus, keďže sledujem úroveň tvojich príspevkov, odpoviem ti na to len jedno: ty vieš piču o mojej životospráve a rovnaký orgán ťa do nej je.
Bez ohľadu na úroveň mojej imunity je prostý fakt, že mne aj mnohým iným - aj z môjho okolia - očkovanie pozitívne zaberá. Na rôzne folklórne prúpovídky mám svoj názor, rovnako ako na ich pôvod a zmysel.
za pravdu sa kazdy durdi... je to tak, ked si furt chory na chripku a chripka ta kazdy rok polozi, nie si ok so śvojou zivotospravou. to je fakt. a mozes sa durdit kolko cches. hladaj chybu najprv u seba. a durdi sa dalej. tym to nevyriesis. a nevyriesis to ani kazodrocnym ockovanim. lebo styaci ak raz nezaberie a polozi ta to x-nasobne.
| 15.10.2020 20:01
Mikchalus, pozri si v slovníku psychologický pojem "projekcia" a odporúčam aj "red herring". My tu neriešime moju životosprávu, ani to, prečo som býval každoročne chorý. To mohlo mať veľa vplyvov, životospávu nevynímajúc.
V tejto debate sa rieši účinnosť a zmysel očkovania proti chrípke, o ktorom si s bohorovnou aroganciou vyhlásil, že je zbytočné a neúčinné. A to nie je pravda.
To, aku ma kto imunitu niekedy narocne ovplyvnime. Kolko ludi v populacii beha po transplantaci dakeho organu a nasledne cely zivot uzivaju imunosupresiva. Alebo ti, co sa narodili sekciou maju statisticky horsiu imunitu, viac alergii. Alebo ludia, co podstupuju chemoterapiu, tiez maju prirodzenu imunitu zdecimovanu. Takze by bolo fajn sa zdrzat blbych reci ako ma ten a ten zlu imunitu a je to jeho vina.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
len tak btw slovaci zozeru extremne vela antibiotik: https://www.tvn...ak-dobra-sprava
ale to co pani kupuje ma zmysel a vyznam a pomaha pri tazkostiach. ale ockovanie proti chripke je ako by som povedal, uplne zbytocne, naozaj iba kvoli a len kvoli ziskom farmafiriem, bez nejakeho ineho osohu.
Mikchalus: Iste, vakcíny nikto neschvaľuje a ak áno, tak je buď podplatený alebo sprostý...
Nathanael - fakt by som chcel aj ja veriť, že ludia sú dobrí, ide im o blaho celej spoločnosti, nehľadia na svoj zisk, neklamú, nepodvádzajú, nefalšujú ... asi by som bol spokojnejší. Ale nejak mi to nejde. Ako sa dá taký stav dosiahnuť ?
Najvacsie zisky su na homeopatikach. Potom kozmetika, vitaminove doplnky, potom "bezne" lieky a az potom ockovania. Uplne na konci su "experimentalne" lieky na zriedkave choroby.
Paradoxne "antivax" kupuju najviac prave tie najziskovejsie a bojuju proti vlastne najmenej ziskovym.
Priznavam, ze som to napisal dost zovseobecnene - liekov je kopec, kazdy ma inu predajnost, naklady, vyvoj, ale v priemere to vychadza nejak tak.
Homeopatika su uplne jasne. Ziadny vyvoj, ziadne testovanie, len to ich potencovanie, a potom cukor oroseny destilovanou vodou.
nepochop -> liek (ockovanie) na rakovinu krcka maternice existuje. Nejak ti to nepasuje to rovnice.
Tak preco "vyrabaju" ockovacie latky? Naklady na liecbu neockovanych chorob su radovo vyssie ako nasledna liecba tych chorob.
Su to v principe klasicke firmy, robia to pocom je na trhu dopyt tak, aby z toho mali zisk (nemali stratu).
Nepomenovany - a comu teda veris ty? Opacnemu extremu - ze kazdy kona len so zlym umyslom, vsetci su tvoji nepriatelia, lebo nikomu (okrem teba sameho) nejde o tvoje blaho? Ak si cely zivot obklopeny ludmi, ktori na teba kaslu a len ta zneuzivaju k naplneniu svojich sebeckych chutok, tak verim, ze mozes mat problem doverovat akemukolvek naznaku nezistneho jednania. Okrem toho, ze taky zivot musi byt fakt depresivny, v skutocnosti sa tak ani neda fungovat. Urcita miera dovery proste musi byt. A je to aj otazka nastavenia mysle. Ak sam konas tak, ze vzdy ked sa naskytne prilezitost, druheho podrazis pre svoj prospech, tak podla seba vidis vsetkych ostatnych. No ver tomu, ze su spolocnosti, mozno narody, kde nie je automaticky zakorenena takato paranoja. Samozrejme je na mieste aj opatrnost, lebo vsade sa najdu podvodnici, zakeraci, ale vo vseobecnosti v takychto spolocnostiach clovek nemusi zit v strachu zo vsetkych ludi naokolo.
Perez ... ani nemam ako odpovedat na otazku. Sam si si odpovedal. Ludia su rozni a ich jednanie sa da velmi tazko predvidat.
Kedysi som naozaj veril, ze ludia su dobri a ide im o spolocne ciele. Zial realita je podla porekadla: "Kosela je blizsia ako kabat."
Druha vec, ktora mi otvorila oci, boli len dve vety medzi dvoma ludmi:
"Ako to vlastne je?"
"Ako to mam vediet ked kazdy hovori to co sa mu hodi?"
@mikchalus Aku mas kvalifikaciu aby si sa mohol vyjadrovat o ockovani proti chripke?
@Alt - prehľad v ziskovosti neviem, možno máš pravdu, ale ešte som nepočula "každý rok sa dávam očkovať proti chrípke a tak nebývam chorí". Skôr naopak. Známeho babka skoro umrela po očkovaní proti chríppke. V živote nebola tak chorá. A ostatné som počula, čítala podobné skúsenosti. Ani jeden pozitívny.
15.10.2020 08:52 - Pri takomto nastavení ale potom nemôžeš užívať žiadne lieky a asi by si ani nemal nakupovať potraviny. Možno ani vodu z vodovodu piť... Konkurencia a regulácia a kontrolné mechanizmy Ti asi nič nehovoria, že.
david: Treba čítať odborné štúdie, nie z kontextu vytrhnuté subjektívne zážitky jednotlivcov. Ale to je všeobecný problém dnešnej doby...
Moji rodicia sa davaju ockovat kazdy rok. Tvrdia ze su chori naozaj vyrazne menej. Sestra tiez (robi v zdravotnictve). Mozno to je "placebo", ale skor im verim.
Ockovat je myslim potrebne min 2 tyzdne pre "sezonou", pocas chipkovej vlny uz moze byt neskoro - pripadne aj nevhodne. Samozrejme priprava vakciny je dost skoro pred samotnym ockovanim, kedy sa vytipuje na ktore kmene sa spravi vakcina. Obcas sa netrafia a vtedy je ockovanie neucinne. Stalo sa to aj par rokov dozadu, da sa to normalne dohladat. Chripka dost mutuje, inak to zatial robit nevedia.
@david - dalsi idiot. Tvoja statisticka vzorka je smiesna. Ty budes asi jeden z tych, ktori sa po volbach cuduju, ze ako mohla strana XYZ ziskat tak vela percent, nepoznam nikoho, kto ich volil.
mikchalus k 15.10.2020 2:24 - v slusnej a fungujucej demokratickej spolocnosti by ti za taketo vyjadrenie mali verejne na namesti zeravymi kliestami vytrhnut jazyk a strcit ti ho do riti.
david(a) -> Moji rodicia sa davaju ockovat kazdy rok uz niekolko rokov, nakolko su uz starsi dochodcovia. Za ten cas mal chripku len raz otec, aj to velmi miernu. Pred ockovanim mavali chripku skoro kazdy rok. To je moja realna skusenost.
nepochop: gro každého biznisu je napĺňanie túžob a potrieb zákazníka. ak tie potreby nenapĺňaš, tvoj biznis končí.
ak by lieky neliečili, ľudia by boli viac chorý. čím si viac chorý, tým kupuješ viac liekov. ale tie nepomáhajú, tak načo ich kupovať? lebo cenu zdravia poznáš, až keď sa vyliečiš.
nepochop
@alt očkovanie ako také nie je až tak potrebné. Dôležité je budovať si imunitu, zdravé jedno, dostatok spánku, žiaden stres, ovocie/zelenina atď.
ockovanie je pre imunitny system to iste co cieleny tretnig pre sportovca.
Predsavte si ze kazdy rok bude v dedine skok cez kozu, beh s ukradnutou sliepkou a hod kapustnou hlavou na ciel. Kazdy dedincan si povinne zatrenuje aby podal standardny vykon a cela dedina je s vysledkami kazdorocne v suchu. To je bezne ockovanie.
Chripka je ako 10 boj v ktorom superite so susednou dedinou, v nahodnych 10 disciplinach a cielom je aby vasi dedincania dopadli celkovo lepsie ako ludia zo susednej dediny. Nuz netrenovat a spolahnut sa - ze nejako to daju - je jedna z moznosti. Cvicit standardne cviky je super a robit by to mal kazdy, ale je tu este jedna moznost. Poslat do susednej dediny zveda aby zistil, ako intenzivne a co tam ludia prevazne trenuju. S takychto informacii viete spravit plan cvicenia ktoreho cielom bude pokryt pripravu dedincanov tak aby ste celkovo dosiahli lepsi vysledok.
Cielena priprava nieje zarukou uspechu, ale statisticky zvysi sancu na uspech. A tak nejak v mojich ociach funguje aj vakcina proti chripke.
vlado - pozor dostavas sa na tenky lad - prva cast o naplnani tuzby zakaznika je spravne - zakaznik chce kupit nieco co by mohlo pomoct proti chripke a lekaren mu nieco preda, ale proti chripke to ucinkuje na urovni placeba. Vid napr. oscillococcinum, alebo v nemecku napriklad globuli.
Druha cast, ze ak by lieky neboli ucinne nepredavali by sa - tu tak celkom nesuhlasim. Ak je ucinnost liekov na urovni placeba - a teda nemaju ziadny ucinok nad tuto uroven - kludne sa mozu v lekarnach predavat. Ok sice sa tu asi nebavime az tak uplne o liekoch, ide skor o vselijake vyzivove doplnky... ale cielom je poukazat na to, ze nie vsetko co ti predaju v lekarni je liek, nie vsetko lieci a nie vsetko je ucinne a cez to vsetko to mozes kupit a veselo sa to predava.
Inak je zaujimave ze ockovanie proti chripke vadi a oscillococcinum nie, celkom usmevne.
Ja sa pridávam k tým, ktorím očkovanie pomáha. Očkovať proti chrípke sa dávam asi posledných 5 rokov. Pred tým som mal chrípku každý rok pravideľne bez zaváhania na minimálne 2 týždne, rekord som mal mesiac v posteli. Po očkovaní buď nič, alebo veľmi mierny priebeh na pár dní.
ten kto dostane chripku kazdy rok, s nim jednoznacne nie je nieco v poriadkuy, treba sa nad sebou zamysliet a zmenit zivotospravu.
neboj, tu ti vysvetlia ze si zidojaser alebo ovca farmafiriem, a ze to ockovanie nema ziaden ucinok, proste si mal stastie a nenakazil si sa.
Ja sa tiez nechavam ockovat, na odporucanie alergologicky, ked som sa k nej prepracoval na odporucenie z plucneho. A sice moja nova mlada obvodacka utrusila nieco o tom, ze je podla nej zbytocne sa ockovat proti chripke, co ma osobne prekvapilo, ale v tomto pripade budem radsej postupovat podla odporucenia mojej alergologicky, ona mi to vysvetlila preco je to podla nej dolezite a ja sa drzim toho.
michalus alebo ma napriklad male deti a tie ti domov prinesu take dobroty zo skolky ze sa ti ani nesnivalo
to je v poho, to mam aj ja, ale to, ze ho obyc chripak polozi dokonca kazdy rok znamena, ze jeho imunita nie je dobra, naopak velmi zla a to je len a len jeho chyba (pokial nema chronicku chorobu imunitneho systemu).
@bezmenný: isteže nie všetky lieky sú lieky a pomáhajú. bavím sa o štandardných, testovaných liekoch, nie o placebo, či doplnkoch.
Mikchalus, keďže sledujem úroveň tvojich príspevkov, odpoviem ti na to len jedno: ty vieš piču o mojej životospráve a rovnaký orgán ťa do nej je.
Bez ohľadu na úroveň mojej imunity je prostý fakt, že mne aj mnohým iným - aj z môjho okolia - očkovanie pozitívne zaberá. Na rôzne folklórne prúpovídky mám svoj názor, rovnako ako na ich pôvod a zmysel.
za pravdu sa kazdy durdi... je to tak, ked si furt chory na chripku a chripka ta kazdy rok polozi, nie si ok so śvojou zivotospravou. to je fakt. a mozes sa durdit kolko cches. hladaj chybu najprv u seba. a durdi sa dalej. tym to nevyriesis. a nevyriesis to ani kazodrocnym ockovanim. lebo styaci ak raz nezaberie a polozi ta to x-nasobne.
Mikchalus, pozri si v slovníku psychologický pojem "projekcia" a odporúčam aj "red herring". My tu neriešime moju životosprávu, ani to, prečo som býval každoročne chorý. To mohlo mať veľa vplyvov, životospávu nevynímajúc.
V tejto debate sa rieši účinnosť a zmysel očkovania proti chrípke, o ktorom si s bohorovnou aroganciou vyhlásil, že je zbytočné a neúčinné. A to nie je pravda.
To, aku ma kto imunitu niekedy narocne ovplyvnime. Kolko ludi v populacii beha po transplantaci dakeho organu a nasledne cely zivot uzivaju imunosupresiva. Alebo ti, co sa narodili sekciou maju statisticky horsiu imunitu, viac alergii. Alebo ludia, co podstupuju chemoterapiu, tiez maju prirodzenu imunitu zdecimovanu. Takze by bolo fajn sa zdrzat blbych reci ako ma ten a ten zlu imunitu a je to jeho vina.